Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
* - - - - 1 głosy

Czemu ludzie boją się tzn. refurbów?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
109 odpowiedzi w tym temacie

#26 Cadnin

Cadnin
  • 197 postów
  • SkądKraków

Napisano 28 stycznia 2016 - 14:46

Druga opcja też może być jeżeli masz w planach używanie więcej niż rok ale, musisz przed upływem roku oddać telefon na gwarancje by dostać nowy z gwarancją na kolejny rok. 

 

Niestety nie zawsze to tak działa. Oddawałem raz telefon na gwarancji (kończyla się za kilka dni) i dostałem refurba z gwarancją na 90 dni. Nie jest więc pewne, że dostaniesz gwarancję na rok.


Today we are living our future memories...

#27 Stadivarius

Stadivarius
  • 216 postów

Napisano 28 stycznia 2016 - 15:07

Rozumiem, że telefon z dystrybucji PL? Jeżeli masz chwilę czasu, radzę pozaglądać do innych wątków. Są tam opisane przypadki, że od jakiegoś czasu ludzie otrzymujący refuby mają pełen rok gwarancji :D



#28 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 28 stycznia 2016 - 19:52

Niestety nie zawsze to tak działa. Oddawałem raz telefon na gwarancji (kończyla się za kilka dni) i dostałem refurba z gwarancją na 90 dni. Nie jest więc pewne, że dostaniesz gwarancję na rok.

iP-y z polskiej dystrybucji po wymianie gwarancyjnej dostają rok.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#29 bf7a1f7821

bf7a1f7821

    Trancex

  • 597 postów

Napisano 28 stycznia 2016 - 20:16

W poście na poprzedniej stronie dobrze rozumiem, ze jesli kupie telefon w Apple Store przez stronę, czy w sklepie stacjonarnym np. w Berlinie, to mam gwarancje w sumie 24 miesiące? Zawsze myślałem, ze tylko rok. Kilka razy miałem przypadek, ze kilka tygodni po upływie gwarancji miałem żółte plamy na wyswietlaczu, czego już nie reklamowałem. Kupując w ispotach itp. Sprawa jest jasna. 12 miesięcy producenta, potem reklamacje u sprzedawcy.

Użytkownik Trancex edytował ten post 28 stycznia 2016 - 20:24

IP XS Max | MacBook Pro 2020 | Ipad Air2 | AW 4 SS


#30 MC_

MC_
  • 6 923 postów

Napisano 28 stycznia 2016 - 20:21

Zle rozumiesz. Masz rok gwarancji. Amen.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#31 Murgal

Murgal
  • 911 postów

Napisano 28 stycznia 2016 - 20:22

A czy polskie t-mobile to polska dystrybucja? Bo chodzą słuchy że nie ... 


Macbook Pro 15" 2018 i7 2.6/560X/32GB/512GB | iPhone 11 Pro MAX | AW V 44mm | iPad Pro 12.9 WiFi+Cell 3gen | HomePod | AirPods 


#32 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 28 stycznia 2016 - 20:24

W powyższym poście dobrze rozumiem, ze jesli kupie telefon w Apple Store przez stronę, czy w sklepie stacjonarnym np. w Berlinie, to mam gwarancje w sumie 24 miesiące? Zawsze myślałem, ze tylko rok. Kilka razy miałem przypadek, ze kilka tygodni po upływie gwarancji miałem żółte plamy na wyswietlaczu, czego już nie reklamowałem.

Gwarancja producenta na nowe kupowane urządzenie wynosi 12 miesięcy. W niektórych krajach jest możliwość przedłużenia jej wraz z ubezpieczeniem od niektórych nieobjętych gwarancją uszkodzeń poprzez dokupienie AC+ (Apple Care plus) - np. w Niemczech tak, a w Polsce nie.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#33 bf7a1f7821

bf7a1f7821

    Trancex

  • 597 postów

Napisano 28 stycznia 2016 - 20:25

Zle rozumiesz. Masz rok gwarancji. Amen.


No to dobrze. Wszystko jasne.

IP XS Max | MacBook Pro 2020 | Ipad Air2 | AW 4 SS


#34 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 28 stycznia 2016 - 20:26

A czy polskie t-mobile to polska dystrybucja? Bo chodzą słuchy że nie ... 

Decyduje nie miejsce zakupu przez "jakiegoś" klienta, a kraj "wprowadzenia na rynek przez Apple". T-mobile w Polsce jest autoryzowanym przez Apple operatorem, więc kupując w polskim T-Mobile powinieneś otrzymać iP z polskiej dystrybucji. (Chyba, że np.  ściągną brakujące w Polsce iP z innego rynku np. niemieckiego i wtedy masz "Germany")


Użytkownik bee3 edytował ten post 28 stycznia 2016 - 20:27

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#35 bf7a1f7821

bf7a1f7821

    Trancex

  • 597 postów

Napisano 28 stycznia 2016 - 20:27

Gwarancja producenta na nowe kupowane urządzenie wynosi 12 miesięcy. W niektórych krajach jest możliwość przedłużenia jej wraz z ubezpieczeniem od niektórych nieobjętych gwarancją uszkodzeń poprzez dokupienie AC+ (Apple Care plus) - np. w Niemczech tak, a w Polsce nie.


Tak to jest jasne. Miałem takie cos przy macbooku.

Zmyliło mnie zdanie "Opcji masz wiele. Możesz kupić w internetowym Apple Store i poza roczną gwarancją masz dodatkowy rok "ochrony" u producenta (gwarantuje go prawo europejskie). "

IP XS Max | MacBook Pro 2020 | Ipad Air2 | AW 4 SS


#36 Stadivarius

Stadivarius
  • 216 postów

Napisano 28 stycznia 2016 - 20:39

Masz rok gwarancji, info jasno jest napisane na stronie apple. Po upływie tego roku, jezeli kupiłeś w apple store to masz "ochronę konsumencka". W PL jest to równo 2 lata. Gdzies nawet w necie jest artykuł kogos kto dostał nowa sztukę ip5 po wizycie w dreznie (miała ponad rok ale mniej niz wspomniane dwa). Jedyne co musiał zrobic to pokazać geniuszowi dowód zakupu znajdujący sie w historii konta apple store celem udowodnienia, ze kupiony w apple a nie u np operatora.

#37 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 28 stycznia 2016 - 20:50

Tak to jest jasne. Miałem takie cos przy macbooku.

Zmyliło mnie zdanie "Opcji masz wiele. Możesz kupić w internetowym Apple Store i poza roczną gwarancją masz dodatkowy rok "ochrony" u producenta (gwarantuje go prawo europejskie). "

Niezależnie od rocznej gwarancji producenta masz (biegnący równolegle) dwuletni okres rękojmi sprzedawcy. Ponieważ "standardy" usunięcia wady przez Apple - jako gwaranta (w autoryzowanych serwisach) oraz sprzedawcę - jako odpowiedzialnego przed Konsumentem z tytułu rękojmi - MOGĄ się (nawet zasadniczo) różnić, to w pierwszym roku większość użytkowników najczęściej wybiera gwarancję, a dopiero jak się skończy próbują reklamować z rękojmi (w takim przypadku interes Sprzedawcy może skłaniać go do zaspokojenia roszczenia konsumenta jak najniższym kosztem co przecież jest prawnie dozwolone). Jedynie kupując bezpośrednio od Apple (np. w AOS) oraz firmach które (poza sprzedażą) są jednocześnie autoryzowanymi serwisami (takich firm np. w Polsce jest "aż" sześć) możemy liczyć, że usunięcie wady w drugim roku nastąpi zgodnie ze standardami producenta (a więc: "prawie jak" na gwarancji).


Użytkownik bee3 edytował ten post 28 stycznia 2016 - 21:05

  • Stadivarius lubi to

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#38 bf7a1f7821

bf7a1f7821

    Trancex

  • 597 postów

Napisano 28 stycznia 2016 - 20:53

Dziękuję za kompetentne wyjaśnienie. Mam nadzieję, że nie będzie to konieczne, ale warto wiedzieć na przyszłość.
  • bee3 lubi to

IP XS Max | MacBook Pro 2020 | Ipad Air2 | AW 4 SS


#39 Stadivarius

Stadivarius
  • 216 postów

Napisano 28 stycznia 2016 - 20:54

Bee3 dokładnie o to mi chodziło, dzieki za szczegółowe rozpisanie możliwe, ze komuś sie przyda ;-)
  • bee3 lubi to

#40 Ganjuana

Ganjuana
  • 462 postów

Napisano 28 stycznia 2016 - 21:23

Kupiłem w MediaExpert ;)

 

Kiedyś miałem iP4 z allegro ale po niecałym roku wymieniłem na iP4S przy przedłużeniu umowy. Wtedy wysyłali do Regenersis i dopiero za drugim razem uznali, że jest coś nie tak (brzęcząca, metaliczna wibra). Teraz nie będę miał problemów w razie co? ;) 



#41 MC_

MC_
  • 6 923 postów

Napisano 28 stycznia 2016 - 21:40

Nie, bo nie trzeba juz oddawac do tego wspanialego serwisu.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#42 uczaj27

uczaj27
  • 107 postów

Napisano 09 marca 2016 - 19:07

Witam serdecznie ,tydzień temu wysłałem mojego Iphone 6 do Cortland w ramach gwarancji ,która wygasa 12 marca 2016 roku.Telefon został wymieniony na wolny od wad ,dziś go dostałem i wygląda na nówkę chociaż pewnie to refurb z nowym nr serial.Po włączeniu telefonu iphone został aktywowany ,więc od razu sprawdziłem nr serial na stronie https://selfsolve.ap...rantyDynamic.do która pokazała mi że gwarancję mam do 12 marca 2016 ,czyli nawet nie dłużej o 90 dni ?. Telefon który reklamowałem pochodził z Niemczech .Czemu w systemie Apple nie widać przedłużenia daty o 90 dni .W raporcie Cortland napisali "Gwarancja na wymienione urządzenie została przedłużona zgodnie z warunkami gwarancji Apple określonymi na stronie: http://www.apple.com/legal/warranty/, właściwym dla kraju nabycia sprzętu."



#43 MasterM

MasterM
  • 1 658 postów

Napisano 09 marca 2016 - 19:54

Masz kartkę, to wystarczy. :) Trzymaj ten dokument, przy wymianiw dostajesz dokument o wymianie iPhone'a. Będziesz miał rok gwarancji.

#44 MC_

MC_
  • 6 923 postów

Napisano 09 marca 2016 - 19:59

Nie bedzie mial.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#45 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 09 marca 2016 - 23:13

... od razu sprawdziłem nr serial na stronie https://selfsolve.ap...rantyDynamic.do która pokazała mi że gwarancję mam do 12 marca 2016 ,czyli nawet nie dłużej o 90 dni ?. Telefon który reklamowałem pochodził z Niemczech .Czemu w systemie Apple nie widać przedłużenia daty o 90 dni .

90 dni gwarancji jest na usługę serwisową (tego nigdy nie można było zobaczyć  w systemie sprawdzającym gwarancję na sprzęt)

... .W raporcie Cortland napisali "Gwarancja na wymienione urządzenie została przedłużona zgodnie z warunkami gwarancji Apple określonymi na stronie: http://www.apple.com/legal/warranty/, właściwym dla kraju nabycia sprzętu."

To jest standardowa formułka którą posługuje się serwis, a w tym przypadku należy tłumaczyć, że "... gwarancja przedłużona zgodnie z warunkami gwarancji Apple..." - po prostu nie została przedłużona. Jakby iPhone był "polski" to miałby gwarancję biegnącą od nowa.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#46 MasterM

MasterM
  • 1 658 postów

Napisano 10 marca 2016 - 14:15

Nie bedzie mial.

Jeszcze niedawno Cortland pisał na TT, że wymieniane iPhone'y mają rok gwarancji.

#47 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 10 marca 2016 - 14:21

Jeszcze niedawno Cortland pisał na TT, że wymieniane iPhone'y mają rok gwarancji.

 

 "Gwarancja na wymienione urządzenie została przedłużona zgodnie z warunkami gwarancji Apple określonymi na stronie: http://www.apple.com/legal/warranty/, właściwym dla kraju nabycia sprzętu."

 

 

http://www.apple.com...l-warranty.html



#48 MC_

MC_
  • 6 923 postów

Napisano 10 marca 2016 - 14:29

Jeszcze niedawno Cortland pisał na TT, że wymieniane iPhone'y mają rok gwarancji.

Jeśli pochodzą z polskiej dystrybucji, to oczywiście nie ma z tym problemu. Ale tutaj chodzi o iP z DE.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#49 MasterM

MasterM
  • 1 658 postów

Napisano 10 marca 2016 - 14:37

Jeśli pochodzą z polskiej dystrybucji, to oczywiście nie ma z tym problemu. Ale tutaj chodzi o iP z DE.

Tak tak, już wiem, sprawdziłem wszystko dokładnie. Przepraszam za błąd.

#50 pacco

pacco
  • 83 postów

Napisano 10 marca 2016 - 16:02

Co do gwarancji to z tego co sie orientuje apple zmieniło politykę. Oddawałem iphone 6 w październiku 2015 - gwarancja została przedłużona do października 2016. Dwa tygodnie temu znów oddałem i gwarancja jest nie przedłużona tak jak wczesniej tylko do konca października 2016r. A oddając tel w ostatnich dniach gwarancji czyli w październiku gwarancja na nowy sprzet jest 3 miesięczna.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych